ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Διαβάστε κάθε μέρα τα νέα της Ελλάδας στο HotCity.gr

ΚΟΣΜΟΣ

Ενημερωθείτε για τα νέα από όλο τον κόσμο καθημερινά στην κατηγορία κόσμος του HotCity.gr

ΥΓΕΙΑ

Τα νέα από τον χώρο της υγείας κάθε μέρα στο HotCity.gr

ΑΘΛΗΤΙΚΑ

Αθλητικά με ειδήσεις και νέα για ποδόσφαιρο και όλα τα αθλήματα.κάθε μέρα στο HotCity.gr

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Μοναδικά θέματα για επιστημονικές και τεχνολογικές ειδήσεις.κάθε μέρα στο HotCity.gr

Αϋπνία: Τα top ροφήματα για έναν ήρεμο ύπνο

Εχθρός του ύπνου θεωρείται η καφεΐνη (βρίσκεται σε καφέ, τσάι, σοκολάτα, κακάο, κόκα κόλα κλπ.). Αποτελεί διεγερτική ουσία.Με την καφεΐνη
αυξάνονται οι παλμοί της καρδιάς, παράγεται αδρεναλίνη και μειώνονται τα επίπεδα της υπναγωγού μελατονίνης. Όχι λοιπόν καφεϊνούχα προϊόντα 4-6 ώρες πριν από τον ύπνο.

Αυτά μπορούν να αντικατασταθούν με ροφήματα βοτάνων, ορισμένα μάλιστα από τα οποία έχουν χαλαρωτικές ιδιότητες, που βοηθούν την ποιότητα ενός καλού ύπνου όπως το χαμομήλι, το τίλιο, ο λυκίσκος, η βαλεριάνα κ το μελισσόχορτο. Τα δύο τελευταία θεωρούνται και ως αγχολυτικά. Σε ορισμένα μάλιστα συμπληρώματα/σκευάσματα διατροφής, μπορεί να προστεθεί μελατονίνη, η οποία ονομάζεται και ορμόνη του ύπνου. Μόνον όμως περιστασιακά γιατί η προσθήκη της ουσίας, μπορεί να επηρεάσει δυσμενώς τη φυσική της παραγωγή στον οργανισμό από τη σεροτονίνη (κατά τη διάρκεια της νύχτας). Φυσική μελατονίνη βρίσκεται στο τζίντζερ, τα κεράσια και ιδιαίτερα τα καρύδια.

Η σεροτονίνη (ορμόνη της ευτυχίας) ενεργοποιείται με την ηλιακή ακτινοβολία και ελέγχει τη διάθεσή μας. Έλλειψή της μπορεί να οδηγήσει σε άγχος κατάθλιψη και επιθυμία κατανάλωσης υδατανθράκων. Στην καλή ποιότητα του ύπνου συμβάλλουν ακόμα το αμινοξύ τρυπτοφάνη, που βρίσκεται σε όλες σχεδόν τις πρωτεΐνες και κυρίως στα γαλακτοκομικά προϊόντα, τη γαλοπούλα και το κοτόπουλο.

Περιστασιακά, προτείνεται (από ιατρούς ή διαιτολόγους) η χρήση διατροφικών συμπληρωμάτων με ω-3 και βιταμίνες Β1, Β2, Β6 και Β12, που απαιτούνται για τη βιοσύνθεση της σεροτονίνης και την απελευθέρωση του γ-αμινοβουτυρικού οξέος/GABA, που είναι βασικός παράγοντας για τη ρύθμιση του επιπέδου του άγχους στον εγκέφαλο.

Το οινόπνευμα, παρόλες τις χαλαρωτικές του δράσεις ή τις αντιοξειδωτικές ικανότητες π.χ. του κόκκινου κρασιού, εντείνει τον φαύλο κύκλο: διούρηση-αφυδάτωση-εφίδρωση-κατανάλωση νερού-διακοπή του ύπνου και τελικά, δεν βοηθά στη χαλάρωση και την ξεκούραση.




:

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

- Προσπαθήστε να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες!
- Μη προσβάλλετε τη Σελίδα με άσχετα για το περιεχόμενο σχόλια!
- Τα ανώνυμα σχόλια όπως "Πολύ καλό, Υπέροχο..." κλπ. ενδέχεται να μην ανέβουν για ευνόητους λόγους.
-Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.