ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Διαβάστε κάθε μέρα τα νέα της Ελλάδας στο HotCity.gr

ΚΟΣΜΟΣ

Ενημερωθείτε για τα νέα από όλο τον κόσμο καθημερινά στην κατηγορία κόσμος του HotCity.gr

ΥΓΕΙΑ

Τα νέα από τον χώρο της υγείας κάθε μέρα στο HotCity.gr

ΑΘΛΗΤΙΚΑ

Αθλητικά με ειδήσεις και νέα για ποδόσφαιρο και όλα τα αθλήματα.κάθε μέρα στο HotCity.gr

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Μοναδικά θέματα για επιστημονικές και τεχνολογικές ειδήσεις.κάθε μέρα στο HotCity.gr

Γιατί τα παράθυρα των αεροπλάνων είναι οβάλ

Οι τρύπες που έχουν στρογγυλεμένες άκρες έχουν πιο δυνατή δομή και δεν σπάνε εύκολα. Επίσης, δεν κάνουν ρωγμές αν ασκηθεί έντονη πίεση επάνω τους. Όταν λέμε στρογγυλεμένες άκρες,
φανταστείτε το εξής για να καταλάβετε: Κάνουμε μία τρύπα στη γωνία ενός γυαλιού, αλλά το γυαλί μας στη γωνία του δεν σχηματίζει γωνία 90 μοιρών, αλλά κάνει καμπύλη… Σε μια καμπίνα αεροπλάνου, αν ένα παράθυρο ραγίσει, θα δημιουργήσει έκρηξη λόγω της αποσυμπίεσης!

Η σοβαρότητα αυτού του προβλήματος έγινε αντιληπτή για πρώτη φορά όταν το πρώτο εμπορικό αεροσκάφος, το De Havilland Comet της Βρετανίας, συνετρίβη 3 φορές από τη μέρα που βγήκε στην κυκλοφορία, το 1952! Ο λόγος και στις 3 περιπτώσεις ήταν η αλλοίωση των μετάλλων. Και το μεγαλύτερο μέρος αυτής της αλλοίωσης, που άγγιζε το 70%, προήλθε από τις γωνίες των μεγάλων παραλληλόγραμμων παραθύρων του… Όπως εξηγεί το Real Engineering: “Η πίεση εξαπλώνεται ομαλά μέσα σε ένα υλικό, αν όμως τοποθετηθεί ένα εμπόδιο στην πορεία της, αναγκάζεται να αλλάξει κατεύθυνση με αποτέλεσμα η πίεση να συσσωρεύεται σε ορισμένες περιοχές (stress concentration)”. Έτσι λοιπόν ο σχεδιασμός των παραθύρων άλλαξε άμεσα, παίρνοντας το γνωστό, οικείο οβάλ σχήμα που έχουν σήμερα.
:

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

- Προσπαθήστε να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες!
- Μη προσβάλλετε τη Σελίδα με άσχετα για το περιεχόμενο σχόλια!
- Τα ανώνυμα σχόλια όπως "Πολύ καλό, Υπέροχο..." κλπ. ενδέχεται να μην ανέβουν για ευνόητους λόγους.
-Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.